Søgning på underkategorier- og emner:
-
Indhold:1. Indledning2. Folkeskolen og de naturvidenskabelige fag3. Teori om naturundervisning i skolen4. Fokus på praksis5. Praksis i klasseoffentligheden6. Status og nye veje frem
The title of this book refers to a research seminar held in Copenhagen in Oktober 1994. In... Læs mere
What can curriculum studies and pedagogy learn from sociology to-day? This was... Læs mere
Indhold:1. Forord2. Forudsætninger3. 90'ernes skole4. Tværfaglighedsdidaktik5. Læreres dannelse/uddannelse/videreuddannelse6. Konklusion og perspektiveringLitteraturlisteEfterskrift
Denne bog er den anden publikation inden for den del af Lærerhøjskolens didaktikprogram, der har... Læs mere
INDHOLDP. Nuolijärvi:Migrationen inom och til Nordenresume på finskS. Boyd:Sociala nätverk och den nordiska språkkontaktenresume på... Læs mere
Denne bog er det skriftlige resultat af to seminarer i regi af Lærerhøjskolens Didaktikprogram. Det første... Læs mere
Indhold:1. Naturvidenskab, reduktionisme og genetik2. Bioteknologi og undervisning3. Bioteknologi - en udfordring til pædagogikken4. Bioteknologi - en udfordring til etikken5. AfrundingBilagLitteratur
Indholdsfortegnelse:1. Indledning2. Fra helhed til del - og tilbage igen3. Teknologiudvikling og teknologivurdering4. Hvad er bioteknologi?5. Dannelse6. Søgefeltet for teknologivurdering7. Søgefeltet bioteknologivurdering8. Folkeoplysning9. Afslutning10. Litteraturliste